Leidsin riiulist oma nelja aasta taguse märkmiku.  Märkmikku olin kirja pannud oma  soovid, unistused, tegemised ehk milline võiks olla minu elu ca 4-5 aasta pärast. Nüüd oli see aeg käes ja need unistused suuremal ja vähemal määral täitunud. Kui aus olla, siis sel hetkel unistusi kirjutades tundusid kõik täiesti ebatõenäolised, et need täituksid sellisel julgel kujul. 

Nii elementaarne kui see ka paista, enamik inimesi ei kirjuta ikka veel nende jaoks kõige tähtsamat üles. Olles suur Richard Bransoni raamatute fänn, siis igas tema raamatus on alati üks lõik, mis räägib sellest, kuid mõjukaid tulemusi võib saavutada kirjutamisega. Ta kirjutab ülesse mõtted töövestlustel, kohtumistel, strateegiakoosolekutel ja niisama uitmõtted. Arvan, et härra Branson ja tema tegemised on eeskujuks paljudele ja siit võiks nüüd võtta ka tema selge edu meetodi – kirjutamise. Kui meeskonnakoolitusi teen, siis küsin tihti inimestelt, et kes teist armastab veel kirjutada pliiatsiga paberile? Siis üldjuhul on vastanute protsent alati kuskil ca 40-50% juures. Väga hea tulemus ja usun, et see “vana aja” tegevus muutub taas üha populaarsemaks. Miks see on oluline, et oma eesmärgid just ise kirjutades kirja panna? Põhjus väga lihtne, sest sa saavutad oma eesmärgid kõrgemal tasemel.

Ma olen enam kui veendunud, et kui ma ütleks sulle, et sul on palju suurem protsent oma eesmärke täita, siis seda ka teeksid!  Ma tean, et enamus kaaluks seda mõtet ja suurem osa haaraks ka pliiatsi ning asuks ülesse kirjutama kõiki oma soove ja unelmaid. California ülikooli psühholoogiaprofessorid viisid läbi uuringu, kus selgus, et need kes kirjutavad oma eesmärgid ülesse, saavutavad oma eesmärgid 42% suurema tõenäosusega.

Toon siit mõned head kaalukad näited, kuidas sa tegelikult juba kirjutamist praktiseerid:

  • Kui sul tuleb sünnipäev, siis teed nimekirja, keda sa sünnipäevale kutsud, eks! 
  • Kui sa lähed poodi, et sünnipäeva peoks toitu osta, teed nimekirja.
  • Kui sa lähed reisile, siis sa teed plaani ja kaardistad teekonna, millised on need kohad, mida kindlasti näha soovid.

Lihtsad tegevused, kuid kirjutamine aitab nendes tegevustes süsteemsem olla.

Olen tähele pannud, et kui ma ei pane oma märkmikku kirja igaks päevaks tegevusi ja fookust, siis see päev kulgeb tihti niisama sihituid sekeldusi tehes. Päeva lõpuks on tunne, et olen väsinud, aga tehtud nagu pole miskit. Kirjutamine on VÄGA lihtne viis oma tähelepanu fokuseerida. Kirjapanemine sunnib mind olema oma tahtmise osas selge ja konkreetne.

Miks ma kirjutan mõtted paberile? 

  • See aitab mul väga selgelt ja läbimõeldud oma eesmärgid lahti mõtestada. Seni kuni need on mu peas, siis need lihtsalt tiirlevad ja olen märganud, et vahel isegi ununevad ja olen märganud ennast mõttelt….et mida ma õieti tahtsingi ja mis ajaks?
  • Eesmärkide selgus, kuhu lisan juurde ka indikaatorid ehk kuidas ma tean, millal olen ma eesmärgi kinni püüdnud. Ebaselged eesmärgid toovad ebaselged tulemused, seda olen ka kogenud. Kuid ebaselged tulemused ei vii tihti sinna, kuhu sa tegelikult jõuda tahad. Vahel ikka juhtub, et elu haarab sind kaasa igasuguste toimetustega, aga need ei ole sinu südamesoovidega seotud.
  • Üleskirjutamine on esimene samm realiseerimise aluseks.
  • Kirjutamine on meetod iseenda mõistmiseks, aitab sind tuttavamaks teha iseedaga.
  • Kirjutamine aitab visualiseerida ja arendab mälu.
  • Kirjutamine on meetod probleemi lahendamiseks – kirjutad kõik mõtted endast välja ja siis suudad ka lahendust luua.

Tänaste eesmärkide sõnastamise ja ülesse kirjutamise viib sind sinna, kuhu sa tahad jõuda 5 aasta pärast. Inimesed ei saavuta oma soovitut, sest nad ei oska seda täpselt visualiseerida. 

Toon siin visualiseerimisel abiks Marie Forleo raamatust mõned küsimused, mis aitavad sul iseendaga teha ajurünnaku, et oma unistustele hoogu anda. Haara nüüd pliiats ja märkmik ning hakka kohe kirjutama.  Küsimused on järgmised:

  1. Kui sa saaksid viibutada võlukeppi ja muuta oma elus või maailmas ühte asja, siis mis see oleks?
  2. Mis sulle elus, töös või maailmas hingevalu valmistab?
  3. Mis ajab sind marru seoses elu, töö või maailmaga?
  4. Kui sul oleks päevas kaks tundi rohkem aega, mida sa selle ajaga teeksid?

Nüüd lase oma loovusel kirjutamisega lennata ja lõpeta lause: 

Kas see poleks mitte lahe, kui…

 

Millest alustada, kui tundub, et kirjutamine pole päris sinu jaoks, kuid huvi on selles paremaks saada. 

7 väikestest sammu alustamiseks:

  1. Soeta endale inspireeriv kalendermärkmik.
  2. Pane kirja iga päev oma tänulikkuse hetk – mille üle tunned tõeliselt tänulikkust. See võib olla üks lause, mis tegelikult on sügav ja kutsub märkama. Siit tekib harjumus, kirjutamiseks ja märkamiseks.
  3. Pane kirja iga päev üks asi, mis sulle kõige rohkem kasu toob ja tee see kohe ka ära.
  4. Tee to do liste ka, aga proovi kirja panna tulemused, mida sa soovid selle nädala, kuu, aasta lõpuks saavutada. Kirjuta ja sõnasta tulemused.
  5. Kui loed raamatut, siis proovi oma sõnadega ja mõtetega kirja panna loetud info. 
  6. Vähenda sotsiaalmeedia aega, vaid kasuta seda aega hoopis iseenda elu visualiseerimiseks ja loomiseks.
  7. Pane kirja 100 tegevust ja soovi, mida soovid teha, kogeda ja proovida. Sellest pikast loetelust saad piisavalt mõjukad põhjused, et oma harjumusi muuta. 

Ei tasu unistusi jätta unistusteks. Kui eesmärgid paberile paned ja tegutsema hakkad, võib tulla välja, et mõni sinu eluunistus on hoopis paar nädalat tubli tööd! Kuid unistamine algab mõttest, siis võimalikult detailselt kirja panemist ja siis tegutsemist.

Fakt on see, et ebaselgus on saavutamise kõige esimene vaenlane. Harjuta kirjutamist ja tuleta meelde, et sul on võimalus seeläbi 42% rohkem saavutada.

 

Kirjutas

Signe Ventsel